Re: agp - jestem lamerem :)

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl)
Data: Mon 19 Jan 2004 - 21:18:54 MET

On Mon, 19 Jan 2004 14:44:38 +0100, "Bogdan S"
<bogdan_at_losthope.com.pl> wrote:

> 1. Prolink Gforce5200FX AGP x8 - mozliwosc zasilania 1,5 V i 3,3 V
> 2. MSI Gforce 5600 agp x8 - identycznie .

Może jakiś link do specyfikacji?

> Te dwie mialem pod reka z innymi bedzie tak samo. Kolega nie zrozumial co
> napisalem i co pisalem wczesniej na ten temat. Porty AGP x8 na nowych
> plytach glownych sa tylko 1,5 V (wymuszone to zostalo konstrukcja nowych

A czy ja gdzieś twierdzę, że nie są???

> chipsetow) i specyfikacja tak zaklada, apsolutnie nie znaczy to, ze nowa
> grafika nie pojsdzie na inn7ym porcie niz AGP x8, moze dzilac na kazdym agp
> o ile wlezie w port.

To nie jest do końca prawda:
http://www.anandtech.com/guides/viewfaq.html?i=82

> Standr agp x 1 x2 x4 nie okresla napiec grafiki agp x 8 tez tego nie robi.

Polecam jednak specyfikację:
http://www.intel.com/technology/agp/downloads/agp30_final_10.pdf np.
punkt 3.5.6.
Specyfikacja określa napięcia zasilania portu AGP oraz napięcia dla
"signalingu". Określa ponadto dodatkowe tryby pracy "Universal 1,5V
AGP3.0" oraz "Universal AGP3.0" które mogą być stosowane w zależności
od implementacji.

--
Pozdrawiam
  Bartek