Re: Problem z połączeniem internetowym, modem działa i PC rozłacza!

Autor: Grzegorz Polak (grzegorzpolak_at_gazeta.pl)
Data: Sun 18 Jan 2004 - 23:28:55 MET

2004-01-18 o godzinie 21:37:33, uztykownik Piotrek napisal:

> Witam
> Mam dość nietypowy problem, a wiec mam stałe łacze z TV kablowej vectra,
> wlaczam komputer, wszyskto oki, jest interent, ale po okolo 8 godzinach
> pracy internet (wszelkie połączenia) przestaje działac, najciekawsze jest
> to, że internetu nie ma, chociaż modem pokazuje, że połaczenie jest (był
> sprawdzany na innym c i modem działa), równeiż windows pokazuje, że jest
> połaczenie, dwa kompuetrki są i migają, więc zarówno system jak i modem
> pokazują aktywne połaczenie, a mimo to nie ładuja się strony, nie działa
> [...]

na to ja :
modem nie pokazuje stanu polaczenia ze swiatem a jedynie zalogowanie
do sieci VECTRY , jezeli serwer udostepniajacy ci internet i nadajacy ci adres
IP przez DHCP (czyli automatycznie) ustawi czas dzierzawy
przydzielonego adresu ip na
czas okreslony np 8 godzin to po tym czasie twoj komputer musi ponownie
poprosic serwer DHCP o adres (daltego wlasnie gdy wlaczasz ponownie
urzadzenie sieciowe twoj komp dzierzawi nowy lub ten sam adres).
Czas dzierzawy mozesz sprawdzic przez komende winipcfg wpisana w
START/URUCHOM (w przypadku win98 i XP o ile dobrze pamietam). Ta funkcja ustawiana jest czesto aby
zapobiec nadmiernemu korzystaniu z neta. Mozna sprobowac dowiedzies
sie u lokalnego administratora czy faktycznie tak jest ustawione DHCP.
Wiem takze, ze vectra przydziela stale adresy IP po przedstawieniu im
pisemnej prosby i oplata rosnie o 10 zl. Gdy masz juz stale IP no to
polaczenie konfigurujesz recznie w ustawieniach sieciowych ... no i
znika problem dzierzawy adresow... i domyslam sie ze i twoj....
jakby co to kontakt na maila ...tez mam vectre ;)

Grzegorz Polak
grzegorzpolak_at_gazeta.pl