Toshiba Satellite 300 CDT - jaki RAM i inne

Autor: Adam 'Adak' Kępiński (adak_at_acn.waw.pl)
Data: Sun 18 Jan 2004 - 22:00:31 MET

Witam.

Niedawno stalem sie posiadaczem takie notebooka sprzed wiekow :-)
Jest calkiem mily, do tego do czego go wykorzystuje, mnie wystarcza.

Ale jako, ze byly swieta, chcialbym w ramach mu powiekszyc ilosc pamieci
RAM na pokladzie.
Teraz ma 48MB, ale wiem, ze maksymalnie moze byc jej 144MB (dedukuje, ze
16MB jest na stale wlutowane w plyte, bo komputer ma tylko 1 bank).
Wlasnie zdjalem klawiature i ewidentnie jest to 1 bank, zaladowany jakas
koscia (na plytce jest Kingston, na chipach Toshiba). Wiec jest to pewnie
wlasnie te dolozone 32MB.
Chcac rozszezyc ja do tych 144 (16+128) wyjme ten 32MB modul i wsadze
128MB.
Ale czy ktos wie, jaki jest ten 32MB modul? Jaki to typ pamieci? Komputer
ma procesor Pentium 166MMX (jesli chodzi o wiek, tudziez generacje),
pamiec jest dosc mala - ma ok 7cm dlugosci. Ciezko by mi bylo zawsze ze
soba nosic, zeby pytac czy maja taka w sklepie. Co to jest? SIM? DIMM?
Jakies EDO? O ile kiedys orientowalem sie w pamieciach, to teraz jest juz
z tym srednio ;-)
Googlalem, ale strasznie ciezko jest cos znalezc... :-/

Drugie pytanie tyczy klawiatury. Gdzie moglbym kupic taka nowa, ew.
uzywana w pelni sprawna (Warszawa)? Wyjac bym ja potrafil, a gdzie kupic?
Cala dziala ok, ale jest problem ze spacja, ktora trzeba uderzyc dokladnie
w srodek (bo na boki sie "chybie") i ciut mocniej niz inne klawisze, zeby
zadzialala. A moze da sie ja wyczyscic czy jakos zregenerowac? W sumie to
tylko jeden klawisz, a reszta klawiatury jest ok...

Trzecie to to, ze otrzymalem tego notebooka w stanie takim jakim jest i
zauwazylem ze naklejki pod matryca (na zawiasach) troche sie odklejaja.
Odchylilem jedna i okazalo sie, ze sa tam drubki do odkrecania
matrycy/zawiasow. I nie byloby w tym nic zlego, gdyby nie to, ze gorna
obudowa i gorna srodkowa (czyli spodnia i wierzchnia czesc odchylanej
obudowy gdzie matryca sie znajduje) ciut sie ze soba niestykaja. Jak je
docine palcami to "skrzecza" - tak jak plastik o plastik, bo jest miedzy
nimi przerwa. Czy da sie to jakos wyeliminowac? Zdaje mi sie, ze na
krawedzi tej gornej czesci obudowy gdzie jest matryca, tez znajduja sie
male naklejki i pod nimi tez sa jakies sruby - prawda li to? W tym rzecz?
To raczej kosmetyczna sprawa, gdyz matrcya dziala doskonale.

A czwarte i ostatnie tyczy sie dysku twardego - jaki ten sprzet obsluguje
najwiekszy dysk twardy? W sumie jeszcze mi go nie brakuje, ale z regoly
wiekszy=szybszy, a to by sie ciut przydalo i do tekstu czy zgrywania zdjec
z cyfry i ich wstepnego przegladania bylby w sam raz.

Zdrowka i TIA

--
Adam Kępiński aka Adak (Android Designed for Assassination and Killing)
adak_at_acn.waw.pl (primary)    ICQ UIN: 21284055