Re: Zestawienie drugie

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Sun 18 Jan 2004 - 18:17:22 MET

On Fri, 16 Jan 2004 23:24:26 +0100, Marsjanin
<01.2004.usenet_at_marsjanin.tk> wrote:

>Zacznijmy od obudowy. Padło na:
>
> Modecom 350W GT
> do 200 zł
OK. w tanszych modecomach (np. Digital i Ex2 sa/bywaja Feele) w tych
drozszych natomiast Modecomy (inna sprawa ze te modecomy jakis czas
temu mialy niejednokrotnie w oznaczeniu modelu /fsp co jednoznacnie
sugerowalo f=Fortrona).

> ASRock K7S8XE+ SiS-748 + LAN + SATA
> 252 zł
IMO nalepsza obecnie rodzina tanich plyt.

>Czy płyta gł. z SATA obsługuje IDE? Jeśli tak, jak to wygląda - czy
>SATA występuje dodatkowo, czy też może zamiast standardowego IDE,
Obok standardowego.

>*pasuje* do powyższej mobo, albo czy ta mobo wykorzysta jego moc:
>
> AMD Athlon XP Trothlon 2000+
> 311 zł
Pasuje i bedzie ok na tej plytce.

>Aby komputer mógł zadziałać, musi mieć RAM. Pozostaliśmy jednak przy
>niefirmowej, jako, że jednak różnica w cenie całkiem znaczna, a
To niekonieczne dobry pomysl.

>wygląda:
>
> PC 333 256 MB
> 164 zł

> PC 400 256 MB
> 175 zł
Mimo wszystko rozejrzalbym sie za przywoitymi pamieciami - 400MHz nie
zaszkodzi. Sam zaluje ze jakis czas temu (fakt, ze wtedy rozniece
cenowe byly sporo wieksze) kupilem 333MHz.

>Pytanie - czy jeśli damy pamięć PC 400, to będzie ona kompatybilna z
>ustawieniami 333? Tzn. czy można ją zastosować jako *zamiennik* 333 na
>tej płycie głównej?
Tak.

>Zostaliśmy przy sklepowej propozycji - bo tania i podobno dość cicha.
>Jeśli nie, trudno - to nie majątek, się potem wymieni:
> CoolerMaster CP5-7JDIB-0L (silent, Cu)
> 38 zł
Nie maja Arcticow? Sprie whisper Rock tez jest niezly, ostatecznie ten
tez wystarczy.

> Radeon 9200SE 64bit 64 MB + TV-out
> Radeon 7000 64 MB + TV-out DDR
>Czym różnią się powyższe modele? Chcielibyśmy ten tańszy - jak wiele
>tracimy na osiągach?
Duuuuuuuzo stracicie kupujac 7000. Jesli maja przynajmniej od czasu do
czasu chodzic na tym gry to 9200. Fakt ze 64bit to slabizna, ale 9200
ma przynajmniej jednostke liczaCA T&L.

> Monitor 17" Hyundai Q770 / Q790
> ok. 600 zł
Jesli juz Hyunday to 790 - ma znacznie lepsze parametry niz 770.

>I pytanie - w czym tak naprawdę lepszy jest Philips, bo wcale nie jest
>dużo droższy? Aha, cenę Hyundaia wzięliśmy z sufitu - w tym sklepie
A w czyms w ogole jest lepszy? Porownaj ceny parametry i ostatecznie
postaja sie znalezc monitor mozliwie najelepiej wyswietlajacy rozne
obrazy kontrolen (geometria, zbieznoc, mora itp)

>ich nie ma, ale porównaliśmy do Samsungów. Jeśli cena byłaby sporo
>niższa, to bierzemy Hyundaia - jeśli niewiele by się różniła od
>Philipsa, to chyba Philipsa. Nie wiemy, którego, ale to chyba mniej
>istotne.
Jesli Hyunday w tej samej cenie bedzie mial lepsze parametry niz
konkurencja to wlasnie jego bym bral.

>Ze wskazaniem na droższą Audigy, bo Live! potrafi robić kłopoty.
Kiedys robil, ale ostatnio osobiscie jakos nie trafilem na takowe.

>Niemniej Live! jest jednak sporo tańszy. Co jest w pudełku w tej i tej
>karcie? A oprócz kłopotów z Live! - jakie różnice jakości dźwięku są
O jakich klopotach piszesz?

> WD Caviar SE 80 GB ED800JB 8 MB Cache
Szybki - byle nie zaczal halasowac za bardzo, a caviary czasem
potrafia dac sie we znaki.

> Seagate Barracuda 7200.7 ST380011A
Wolniejsza cichsza (choc nie tak cicha jak B IV) ogolnie niezly dysk.

>Ale tu mam pytanie: Ile cache ma ta Barracuda? Bo nie napisali. :-)
Z paralel ATA tylko 120GB ma 8MB cache.

Ogolnie imo zapowiada sie spoko komp.
Przemysl czy nie warto dorzucic pamieci kosztem troche slabszego
procka. Szczegolnie jesli ma to byc WinXP - 256MB absolutnie nie
zapewnia komfortu pracy.

Pozdro
GLide