Jaka drukarke laserowa?

Autor: Zbyszek (zetzzet_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 23:41:18 MET

Witam,

Przymierzam sie w najblizszym czasie do zakupu drukarki laserowej, a moim
glownym kryterium sa koszty eksploatacji. Poniewaz nie stac mnie na wydanie
3 tys zl za drukarke (a takie dopiero maja atrakcyjne koszty eksploatacji),
pozostaje mi allegro. Stad chcialbym sie zapytac, jaka drukarke moge
spokojnie kupic, i byc pewnym, iz mi dlugo posluzy.
W gre wchodzi tylko HP, stad wybor mam taki:
4P, 4MP, 4M
5P, 5MP, 5Si (ta chetnie, ale niestety ok 2000, sa tez oferty za 1500, ale
nie wiem czy to nie oznacza, ze bedzie zajezdzona)
6P, 6MP
40x0

Wydac moge 500-1000zl, ale jesli bedzie warto (w koncu to ma byc zakup na
lata) to i 1500zl. Generalnie sprawa przedstawia sie tak, iz sa to 4
generacje drukarek, a ja nie mam pojecia czy nowsz = lepsze, czy tez nowsze
= bardziej tandetne, ot tyle. Co do samej drukarki, to chcialbym ja sobie
postawic, i dokladac papieru (czesto) i toneru (rzadko).
Jesli ktos wie, to prosilbym o jakas informacje na temat kosztow
eksploatacji (najlepiej na oryginalnych bebnow i tonerow). A co do finansow,
to jest kwestia taka, ze jesli wydanie dodatkowych 300zl zwroci mi sie w
postaci nizszych kosztow eksploatacji w ciagu roku/2 lat, to chetnie, jesli
wg wyliczen zwroci sie w 10 lat, to juz ma to mniejszy sens.
Wlasnie nadmieniajac finanse, to o ile wspomniana 5Si mi sie bardzo podoba,
to za 1500zl moge miec 3x 4P/5P/6P.

Obecnie drukuje ok 1 ryzy miesiecznie (w wakacje mniej, jak jest sesja to
duzo wiecej), ale bardzo sie oszczedzam (z powodu $$$ - atramtentowka i
oryginalne tusze - nie jestem zwolennikiem zamiennikow), a chcialbym miec
komfort drukowania tego co chce, a nie tylko tego na co moge sobie pozwolic.

pzdr & TIA
Zbyszek