Re: Transfer w Raid 0

Autor: JZ (jak.z_at_gazeta.pl)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 15:43:44 MET

> No i w tym problem że masz HDD Seagate, one NIE nadają się do RAID,
> ze względu na błędy w firmware.
> Pojedyńczy HDD Seagate pracuje szybciej niż 2 x HDD Seagate w RAID 0.
> Było wiele artykułów w necie na ten temat swojego czasu.
> Jeżeli chcesz koniecznie RAID, to użyj innych HDD, np. WD Caviar.

Wygląda więc na to że nie tylko płytę ale i dyski powinienem zmienić ;o( ,
choć zgodnie z tym co koleś napisał na stronach komentarzy w komputronik.pl
tu cytat

" ... Płyta jest prawie doskonała, ma jednak bardzo poważną wadę kontrolera
GigaRAID. W trybie 0 transfer jest ograniczony do ok. 13 !!! MB/s. Tak samo
było w mojej poprzedniej GA-7VRXP z kontrolerem Promise RAID. I za to
właśnie odejmuję (tylko) 4 pkt. - stripping ma sens TYLKO na SATA RAID.
(ponoć tu jest OK). Szkoda że przez brak takiej informacji na stronach
producenta oraz w polskiej sieci musiałem ze sporą stratą sprzedać 4 dyski
Maxtora 80GB kupione specjalnie do tej macierzy. Jedynie w głębokich
zakamarkach obcojęzycznego Internetu mogłem potwierdzić to spostrzeżenie,
ale wtedy już było za późno... Co ciekawe pewne wygrzebane w Sieci poszlaki
pozwalają mi przypuszczeć, że problem ten może być znacznie szerszy i
dotyczyć zintegrowanych kontrolerów RAID także na płytach innych
producentów. Tak więc RAIDowcom zalecam szczególną ostrożność przy wyborze
płyty, innym zaś gorąco polecam ten model."

wynika że miał inny dysk a problem ten sam.

JaK