Re: wentylator w radeonie

Autor: Marcin Wojtczuk (we-steal-from-artists_at_riaa.com)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 13:39:49 MET

Jacek Popławski claimed:
> Mam Radeona 9100 firmy Saphire. Problem w tym, że rozwalił mi się w nim
> wentylator - stracił dwie łopatki. Próbowałem odkręcić wentylator od karty, ale
> da się to zrobić tylko z "wiatraczkiem", zostaje spora podstawka, chyba
> przyklejona.

Ta "podstawka" to całkiem niezły radiator.

> Jak mogę wymienić wentylator w tej karcie?

Ja podczepiłem pod spodem spowolniony wiatrak dmuchający na tą
podstawkę. Potem ostro podkręciłem taktowanie oraz napięcie i działa
bardzo dobrze (dowodząc skuteczności chłodzenia).

Są i tacy, którzy wkładają karty do zamrażarki (podobno zmiękcza klej) i
odrywają ten radiator. Kupują nowy i tyle.

Rozumiem że realizacja gwarancji nie wchodzi w grę, tak ? Bo to się
kwalifikuje do takiej naprawy.

--
 :: Marcin Wojtczuk :: http://www.stringi.com/viper/ ::
One of these days, I'm going to spin, and spin, and spin