Re: nie znajduje mi cd-romu

Autor: Włodek (surma_at_panda.bg.univ.gda.pl)
Data: Thu 15 Jan 2004 - 22:52:00 MET

Użytkownik "Seba" <progman_at_o2.pl> napisał w wiadomości
> witam!
> jestem nowy na grupie, właściwie do maniaków komputera nie należe ale jest
> mi bardzo potrzebny.
> otóż mam problem, od pewnego czasu, a właściwie wczoraj system nie wykrywa
> mi moich dwóch cd-romów (jeden to nagrywarka), nie wiem dlaczego tak się
> dzieje, mój znajomy, z zawodu informatyk, mną trochę kierował przez gg i
> stwierdził, że w biosie wykrywa mi oba, więc powinno być dobrze
podłączone,
> stwierdził również, że najprawdopodobniej sterowniki siadły, mam windows
98,
> [...]
Zgaduję, że jest to Win98 i instalowałeś z jakichś sterowników.
1. Sprawdź czy wykrywa jeśli podłączysz napędy na osobnych taśmach IDE
(prawdopodobnie oba są na jednej)
lub
2. uruchom tryb awaryjny - w managerze urządzeń jeśli są podwójne urządzenia
to usuń każde z nich (nie tylko napędy - chodzi o wszystkie urządzenia) -
restart.

pozdrawiam,
Włodek