Re: Czy Chipset na plycie glownej musi byc chlodzony?

Autor: Artur Czeczko (newart_at_eno.one.pl)
Data: Thu 15 Jan 2004 - 12:07:39 MET

"Fazi" <fazilog_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> Witam!
> Wlasnie zatarl sie na smierc - buczy jak diabli - wiatrak na radiatorze na
> chipsecie plyty Gigabyte 7VAXP (KT400) - odlaczylem go i mam pytanie czy
> nie uszkodzi - przegrzeje tego ukladu!
> Prosze o jakas szybka w miare odpowiedz bo plyta zasuwa bez tego wiatraka
:)

Przy okazji wymiany radiatora z wiatrakiem na większy radiator Zalmana
(co już ktoś Ci polecił), zauważyłem, że oryginalny radiator prawie wcale
nie przylegał do czipu. Na radiatorze była taka biała taśma niby to
termoprzewodząca i prawie nie było na niej śladów dociśnięcia
do kości. Płyta cały czas pracowała w zasadzie bez problemów,
stąd wniosek, że mostek nie potrzebuje jakiegoś ekstremalnego
chłodzenia. Jeśli nie używasz jakichś wysokich FSB, to upewnij
się, że radiator dobrze przylega do kości, jeśli zachodzi taka
potrzeba, nasmaruj pastą termoprzewodzącą. Moim zdaniem
nie powinno być problemów.
Opisywana tutaj sytuacja dotyczyła płyty Gigabyte z układem nForce2.
Zauważ, że na płycie Asus A7V8X-X (KT400) jest pasywne
chłodzenie i nie ma problemów.

Pozdrawiam,
Artur