Re: OT Sklepy Internetowe - Polskie zadupie ?

Autor: Marcin (no-one_at_n-spam.com)
Data: Wed 14 Jan 2004 - 20:05:06 MET

Użytkownik "von_Kowal" <von_Kowal@(at)poczta.usun_to.onet.pl> napisał w
wiadomości news:bu42s4$9hf$1_at_mamut.aster.pl...

> Przeglądajac ofertę naszych rodzimych sklepów internetowych ze
sprzętem
> komputerowym okazało sie iz nie znalazłem takiego
> w którym mozna by zapłacic karta kredytową. ta oczywista metoda transakcji
> XXI wieku w naszych rodzimych chyba nie istnieje,
> normą jest za to przepłata i płatnośc za pobraniem.

Kilka przyczyn dlaczego:
- za kazda transakcje karta sklep placi prowizje nawet do 3% (jezeli
 transakcji jest malo), co przy marzy ponizej 10% jest znacznym
zmniejszeniem zysku.
- jezeli posluzysz sie skradziona karta, ktos pozna numer Twojej karty
 i zrobi Ci dowcip zamawiajac cos ze sklepu to cale ryzyko ze sprzedaza
 ponosi sprzedawca.
- malo osob w Polsce ma karte kredytowa. Najwiecej kart wydal CitiBank
Handlowy,
 a jest tego az 500 000, reszta bankow tez okolo tyle. Razem okolo 1 mln.
 A nie wszystkie umozliwiaja tranzakcje przez Internet.
 Mozna do tego doliczyc karty charge i debetowe umozliwijace
 tranzakcje Internetowe, ale i tak bedzie to niewiele (wiekszosc debetowek
 nie.pozwala na rozliczanie przez Internet).
 Ile z tych kart ma limit autoryzacji na kilka tysiecy by kupic caly
komputer?
 A konto w banku ma 17 mln ludzi. Platnosc przy odbiorze moze
 przeprowadzic juz kazdy.

Pozdrawiam

Marcin