Re: Zakłócenia z sieci energetycznej-czym eliminować ?

Autor: Jacek Maciejewski (jacmac-nosp_at_go2.pl)
Data: Wed 14 Jan 2004 - 09:40:45 MET

Mateusz naskrobał:

> zasilającej wyposażonej w dobry układ
> filtrujący.

Uważaj, bo w większości takich listew jest jedynie warystor, który
praktycznie nic nie daje. Zwróć uwagę czy listwa daje się w ogóle
rozkręcić. Jak tak, to masz szansę coś do niej dołożyć. A co, to ci
pokaże doświadczenie. Najprostsza przeróbka to przepuścić wszystkie 3
przewody kabla sieciowego przez toroid ferrytowy o dostatecznej
średnicy otworu (kilka zwojów). Wprowadzi to znaczne tłumienie
składowej wspólnej zakłóceń.
Czasem lepiej to zrobić u źródła zakłóceń. Ja założyłem taki rdzeń na
przewodzie zasilającym zapalarkę kuchenki gazowej. Inaczej zawieszała
mi się karta dźwiękowa :)

--
Jacek
***K7S5AL, Athlon1600+, 512MB SDR, GF4MX440***