Re: Spalony dysk a nowy zasilacz

Autor: Bogdan S (bogdan_at_losthope.com.pl)
Data: Tue 13 Jan 2004 - 11:41:25 MET

> Po podłączeniu nowego zaislacza Mav-300p-p4 spalił się dysk (poszedł dym)
> płyta juz nie daje oznak życia. Czy ktoś może wskazać co mam sprawdzić,
żeby
> udowodnić, że wina zasilacza? Sprawdzałem napięcie z zaislacza. Bez
> obciążenia zamiast 12V jest 13,5V. Czy to może spowodowac spalenie
> twardziela?

-------------
Nie moge powiedziec jakto bylo w twoim przypadku ale najczesciej jest
odwrotnie, to zwarty dysk lub plyta pali zasilacz ( o ile ten sie nie
wylaczy). Mierzenie napiec nawet pod obcizeniem nie poda prawidlowych
wartosci, zwlaszcza jezeli jest miernik elekrtroniczny, analogowy bylby
lepszy i wskazania beda dokladniejsz - ale jeszcze nie prawdziwe,
najszybciej oscyloskop. Pamietaj ze przebieg napiecia z zasilacza nie jst
tak naprawde wartoscia stala.

Bogdan
ps. tak naprawde nic nie udowodnisz sprzedawcy ( bo o to chyba chodzi )
nawet jak powalosz rzeczoznawce, ktory potwierdzi twoje obawy to on9i
powolaja swojego ktory temu zaprzeczy i dalej zostaniesz w punkcie wyjscia.