Re: ECS P4IBASD P4 IBASD + USB;

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 11 Jan 2004 - 14:27:55 MET

piotrek wrote:

> a instalowales sterowniki do usb 2,0 z reguly sa osobno i trzeba je
> zainstalowac zeby poprawnie dzialaly porty usb
> lub
> zainstaluj service ptak'a 1 do win XP - on ma tez sterowniki do usb 2,0

sytuacja wyglada tak: plyta miala BIOS z sierpnia 2002; na tym biosie w
menedzeze urzadzen w windowsXP byly widziane poprawnie elementy USB;
kontroler i koncentratory;

zrobilem upgrade BIOS do najnowszej wersji - ze stycznia 2003; efekt byl
taki, ze BIOS zaczal udostepniac dodatkowe menu do wbudowanej karty
sieciowej; windowsXP po uruchomieniu znalazl sieciowke oraz kontrolery
USB; o ile ja rozumialem, ze ta plyta jest na chipsecie Intel - bo na
stornie ECS sa stery intelowskie, to nagle plyta znalazla sobie VIA USB;
oczywiscie nie wplynelo to na dzialanie plyty;

wlozylem zatem dodatkowa karte USB/PCI; na windowsXP bez zmian: zauwazyl
karte, zainstalowal sterowniki, urzadzen nie widzial; postawilem obok
windows2000; widzi zarowno kontroler wbudowany w plyte jak i kontroler
dodatkowy, ale urzadzenia /klawiatura/ zobaczyl tylko w dodatkowej
karcie; myszy trust nie zobaczyl ani winXP ani win2k niezaleznie od tego
czy byly to porty wbudowane czy z dodatkowej karty /USB2.0/;

najciekawsze jest to, ze owa mysza wcale sie nie zglasza; tzn. nie
zapala sie na niej zadna kontrolka - zas po podlaczeniu jej do innego
komputera - Dell Optiplex G1 /P II 350/ mysza zglaza sie od razu i
dziala pieknie;

wiec bajka polega na tym ze ta plyta glowna unika zdecydowanie urzadzen
USB;

service pack nie wiem czy jest zainstalowany;

pzdrv;
adas;