To BX or not to BX, that is the problem /wybór obudowy Chiefteca/

Autor: Kolu (koluWYTNIJ_at_TOwp.pl)
Data: Sun 11 Jan 2004 - 14:26:18 MET

Cześć,

Mam dylemat, co do wyboru obudowy Chiefteca (rozmiar MidiTower). Interesują
mnie modele z serii MX, a od niedawna, także BX. Zwracam się do znawców
tematu, także grupowiczów, z podobnym dylematem wyboru.
Czy seria BX jest pod jakimś względem lepsza, ergonomiczniejsza etc., bo
fakt, że to najnowszy wypust, nie musi przecież nosić znamion nowoczesności
w szerokim tego słowa znaczeniu. Jedną z ciekawostek, jaką wyśledziłem na
stronie oficjalnego dystrybutora jest bezśrubkowy montaż kart PCI. I
właśnie, czy to jest, tak naprawdę, praktyczne? Czy też raczej Chieftec
chybił modernizując dobrze przecież znane i cenione rozwiązanie, czyli
montaż kart rozszerzeń przy pomocy śrubek. Mam wrażenie, że niedawno, kiedy
nie interesował mnie jeszcze zakup obudowy (a jedynie sam zasilacz),
przeczytałem coś nt. wad takiego zatrzaskowego rozwiązania. Nie pamiętam już
niestety w jakich okolicznościach recenzent skrytykował owe mocowanie, ale
zdaję się, że było to przy okazji montażu coolera na procek, a być może
także, jakiegoś specyficznego chłodzenia karty graficznej. W każdym razie
zaniepokoiłem się tym faktem. Nie mam także żadnego pojęcia o trzymaniu się
przymocowanych w ten sposób kart rozszerzeń, dlatego wdzięczny byłbym tu za
Wasze uwagi, spostrzeżenia, tudzież doświadczenie praktyczne.
Innym modyfikacją, jaką jeszcze spostrzegłem, to przybornik na śrubki
na bocznej listwie. Myślę, że w rozważaniach, co do racjonalności zakupu
budy z serii MX, czy też z nowej BX, ta dogodność nie będzie przedstawiać
dla mnie żadnej wartości, dlatego nie będzie to zaletą BXa.
Kolejną, być może istotną, modernizacją jest zwiększenie ilości dziur w
bocznych ściankach koszyków na HDD, co z założenia ma polepszyć ich
wentylację. Tu przyznaję mały plusik na korzyść BXa, ale też nie przechyla
to znacząco szali zwycięstwa na stronę BXa.
Być może są jeszcze jakieś mniej lub bardziej istotne różnice, które
nieświadomie pominąłem, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc w wyłapaniu
takowych i weryfikację słuszności wprowadzenia takich, ewentualnie mających
miejsce, zmian.
Jeszcze jedno, czego nie można pominąć, mianowicie ceny. Różnica w cenie
między MXem, a BX w zależności od konkretnej linii designowej, waha się w
przedziale 30-44 zł. Świadomie odłożyłem, więc aspekt finansowy na koniec
tych rozważań, gdyż oscylowanie tak drobną różnicą na poziomie 500 zł za
obudowę, naprawdę nie ma już większego znaczenia (bardziej bolesnego wymiaru
niż sumaryczny wydatek na to dobro).

Przepraszając za rozmiar postu, pozdrawiam i oczekuję pożytecznej pomocy,

Kolu