Re: DVD-R

Autor: . (mishka_at_na.tlena.mi.wysylac.jakbyco)
Data: Sat 10 Jan 2004 - 17:15:15 MET

> To ile zmiesci sie muzyki zalezy w tym przypadku od formatu

> Czyli można prosić o sprostowanie? Te próbkowanie sie ustawia podczas
> nagrywania cz każda piosnka ma swoje jakies tam. Bo ja raczej bede nagrywał
> mp3 na format Audio. Nagrywam Nero Burning Rom. Jest jakaś słyszalna róznica
> w jakości muzyki w tych dwóch rodzajach próbkowania?

Polecam stronkę:

http://www.disctronics.co.uk/technology/dvdaudio/dvdaud_audio.htm
tam jest wszysko wyjaśnione

generalnie możesz używać 6 czestotliwości próbkowania
(44.1/48/88.2/96/176.4/192), 3 rozdzielczości kwantyzacji (16/20/24)
oraz możesz nagrywać po kilka kanałów np. 5

w przypadku gdy źródłam dźwięku jest CD lub mp3 nagrywasz 2 kanały
(stereo L i P) najlepiej użyj częstotliwości próbkowania 44.1 kHz i
kwantyzacji 16-bitowej. stosując w tym przypadku format np 192kHz i 24
bity - uzyskasz gorszą jakość dźwięku - mimo że ten format pozwala na
zapis dźwięku w lepszej jakości.

dodatkowo warto użyć metody kompresji MLP zamias dźwięku
nieskompresowanego (LPCM) - wtedy na jednym dysku zmieścisz 13 godzin muzyki

mishka