Re: Filtr na monitor - jaki?

Autor: Marcin (no-one_at_n-spam.com)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 22:27:31 MET

Witam

Użytkownik "Adam" <usunto.sprokcio_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> mam nastepujacy problem:
> musze spedzac troche czasu przed komputerem, przez co
> moje oczy sa przekrwione. Pytanie:
>
> czy filtr na monitor (CTX 15'') cos pomoze?
> jesli tak, to jaki doradzilibyscie?

Jezeli to twoj komputer i monitor to
czy nie lepiej by bylo sprzedac monitor,
dolozyc to co chcesz wydac na filtr
(zwlaszcza dobry, bo kiepski i tak nic nie da),
no moze troszke wiecej i kupic
lepszy monitor?
Chyba taka wymiana dalaby wiecej niz
filtr...

Nie piszesz dokladnie jaki to model CTXa,
wiec trudno cos konkretnego powiedziec.
Ale moze problem wynika ze zbyt malej
czestotliwosci odswiezania?
Teoretycznie powinna wynosic co najmniej 85 Hz
podczas pracy, ale ja na swoim monitorze
sie mecze przy takim odswiezaniu.
Natomiast teraz mam ustawione 115 Hz
i jest duzo lepiej.
Dlatego moze rozejrzyj sie za monitorem,
ktory oferuje troche ponad 100 Hz
w rozdzielczosci, w ktorej pracujesz.
Przy rownych 100 Hz moga
byc interferencje z oswietleniem
'ekonomicznym'.

Najlepszy bylby dobry monitor LCD oczywiscie,
ale wiadomo, ze ta cena...
Jakby LCD to oczywiscie wszystkie powyzej
uwagi do odswiezania traca 'moc;.

Pozdrawiam

Marcin