Re: Dobre plyty do podkrecenia P4 2.4

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukled_at_tlen.pl)
Data: Fri 09 Jan 2004 - 16:40:45 MET

Korkodyl wrote:

> Witam
>
> Mam prosbe:
> Poleccie mi jakas dobra plyte nadajaca sie do podkrecania P4 2.4 (800)
> Jakie dokladnie pamieci powinienem kupic ??
> Wystarcza zwykle kingstone PC400 ??

No niezbyt. Pamięci PC3200(te o których piszesz) sa przystosowane do
pracy z maksymalną szyną 200(efektywnie 400). P4 też chodzi na szynie
200(efektywnie 800). Zwiększanie za sobą szyny FSB procesora pociąga za
sobą zwiekszanie taktowania pamięci. Pamieci moga nie wyrabiać przy
wyższym taktowaniu(chyba, że bedziesz napięcie pamięci podnosił).
Najbezpieczniej byłoby kupić pamięci o wyższym nominalnym taktowaniu.
nie bedzie wtedy problemu z overclockowaniem pamieci. Oczywiście można
ustawić też taktowanie FSB i pamięci asynchronicznie, ale pociąga to za
sobą wyraźny spadek wydajności(pamięci nie osiągaja przepustowości
procesora)

--
# Łukasz Ledóchowski lukled_at_tlen.pl GG:503647
# Duron 1600 @ Athlon XP 2000 MHz (10x200)