Re: Glosny zasilacz

Autor: Mariusz Burzec (kermitb_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 08 Jan 2004 - 13:26:41 MET

> Mam taki właśnie zasilacz. Wyciąłem kratkę, wymieniłem wiatrak na Arctic
> cooling pro tc (na allegro za 19zł). Temperatura właściwie bez zmian, a
> cisza duuużo cichsza ;)

Ja też mam taki zasilacz. Wyciąłem blaszaną kratkę i założyłem grila (taki
druciany, jakich pełno teraz w sklepach). Poza tym wymieniłem wentylator na
Cooler Master z dwoma łożyskami kulkowymi i z regulacją temperaturową
obrotów. Efekt - hmmm..... w tej chwili właściwie niewielki. O ile zaraz po
włączeniu obroty wentylatora nie są większe niż 2000 i jest w miarę cicho,
to kiedy w środku wzrośnie temperatura, wentylator szybko osiąga 2500 - 2700
obr/min. i staje się po prostu głośny (tzn. tak samo głośny jak oryginalnie
wbudowany). Przyczyną jest jednak pewnie to że z obawy przed przegrzaniem
zasilacza umieściłem czujnik temp. zbyt blisko jednego z radiatorów. W
najbliższym czasie umieszczę go w strudze wydmuchiwanego powietrza.
Zauważyłem też że większość ciepłego powietrza jakie musi przepompować
wentylator pochodzi nie od radiatorów wewnątrz zasilacza, lecz z radiatora
procesora który jest umieszczony tuż pod zasilaczem (kratka na spodzie
zasilacza jest tak umieszczona żeby zasysać to powietrze). Ponieważ w
najbliższym czasie zamierzam zamontować chłodzenie wodne procesora i
większości ciepłych elementów kompa, ciepło wydzielane przez sam zasilacz
powinno być bezproblemowo odprowadzane nawet przez znacznie spowolniony
wentylator.

Pozdrawiam
Mariusz B.