jaki chipset i pamięć do AMD Athlon

Autor: Jakub Kasprzak (kasprzak_at_mail.icpnet.pl)
Data: Thu 08 Jan 2004 - 08:32:52 MET

Zamierzam kupić komputer. Na procesor już się zdecydowałem AMD XP+2500
Barton (333). Nie wiem tylko na jakim chipsecie oprzeć płytę główną. Nie mam
za dużo forsy i raczej chciałbym oszczędzić ile to możliwe. Wydaje mi się
też, że jak kupię jakąś markową płytę Asus, Abit, Micorstar, czy też
Gigabyte to dobrze zrobię. Widziałem płyty z chipsetem nforce2 400 albo
ultra trochę tych oznaczeń jest. Nie wiem czy te płyty wybrać, czy też
oparte o VIA.

Drugie pytanie dotyczy pamięci. Od jakiegoś czasu widzę tutaj tendencję do
polecania firmowych pamięci. Czy naprawdę warto kupić firmowe pamięci
Kingston lub Twinnmos, zamiast zwykłych tzn. noname. Różnica w cenie jest
dla mnie znacząca , ale z drugiej strony mogę kupić teraz połowę ramu, a
resztę potem. Widziałem, że do nForce polecane są pamięci Twinmos Dual
(jakieś dwie identyczne kości). Czy odczuj dużą różnicę, czy poprostu kilka
procent i poczucie posiadania czegoś super. Komputer to głównie obliczenia
naukowe (ale nic bardzo czasochłonnego, zresztą przesiadam się z czegoś
takiego, że wszystko jest od niego szybsze), ale też film lub minimum
rozrywki.

Korzystając jeszcze z okazji dwa małe pytanka. Czy warto też kupować dysk
Serial ATA, czy zwykły bo jest troszkę tańszy, który firmy dysk jest obecnie
najtrwalszy i najbardziej niezawodny (prędkość nie jest najważniejsza).

Potrzebję obecnie zarówno DVD jaki i nagrywarki. Myślę o napędzi Combo, ale
w czasach gdy nagrywarki kosztowały super forsy o Combo mówiono bardzo źle
("jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego") i narzekano na trwałość
takich rozwiązań, czy obecnie to już przeszłość. Bo w sumie nie widzę sensu
kupowania dwóch urządzeń osobno, zwłaszcza z brak pieniędzy.

Naprawdę zeleży mi na czymś stabilnym i porządnym, bezwodotrysków za
minimalnie niską cenę.

Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.