Re: Problemy z WD1600JB

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 07 Jan 2004 - 18:48:53 MET

Użytkownik "Piotr Fonon" napisał:

> Czy ktoś z grupowiczów miał problemy z tym dyskiem? Po
> uruchomieniu komputera (po dłuższej przerwie) dysk wydaje
> podejrzane dźwięki i nie jest widziany przez system.

Mam ten dysk i nie mam na razie (odpukać) żadnych problemów.

Pytanie pomocnicze: czy dysk pracuje jako pojedynczy napęd na
kanale? Jeśli tak, to pewnie złe ustawienie zworki jest przyczyną
problemów z jego wykryciem i dziwnym zachowaniem. A to dziwne
zachowanie, to raczej nic innego, jak odgłosy self-testu dysku.

Prawdopodobnie wystarczającym rozwiązaniem będzie przestawienie
dysku w tryb Single Mode (a nie Master). Żeby to zrobić, musisz
wyciągnąć zupełnie zworkę z dysku, albo ustawić ją w pozycji
neutralnej (w poprzek, na pinach 5 i 3 lub 6 i 4). Najlepiej
zerknij tutaj:
http://tinyurl.com/2skty
http://support.wdc.com/techinfo/general/jumpers.asp

--