Re: Podkrecac athlona czy nie?

Autor: T. (cashu_at_wp.pl)
Data: Wed 07 Jan 2004 - 13:16:37 MET

Shaman wrote:
> 1. no to pomyśl sobie że
> - 40st. to jest 100lat (lub więcej),
> - 50st. to jest 50 lat
> - 60st to 25 lat
> - 70st to 12,5 roku
> i co Ty na to? ile jest wart procesor wyprodukowany 12 lat wstecz?
No a pomyśl co by było jakby porocek żył 1000 lat.... Bierz jakieś rozsądne
dane a nie z sufitu. Nie zapomnij też że jak komp pracuje ostro to temp się
jeszcze podnosi.
Trwałość płyty CD wynosi z założenia 30 lat. Procesor sądzę że będzie miał
niższą. Szczególnie jeśli chodzi o nowe procesory.

> 2. cała ta zależnośc temp<->czas_życia jest wyssana z palca poniewaz w
> praktyce na pewno nie jest to zależność liniowa
Zależy od wielu czynników, ale temperatura to jeden z nich. Oczywiście że
nie idzie w pełni liniowo i jest to TYLKO PRZYBLIŻENIE.

> wniosek jest taki że sprzet trzeba podkręcać tyle ile się da a jedynym
> wyznacznikiem powinna być stabilność całości a nie czas życia procka
> który za 3 lata będzie wart 20zł.
Nie zapomnij że jak podkręcisz proca to może po pewnym czasie zacząć się
sypać i nawet przywrócenie nominalnej częstotliwości go nie uratuje. Będzie
trzeba go puścić jeszcze niżej. I to może się stać szybciej niż za 3 lata.
Widziałem już sporo takich przypadków. Szczególnie częste było to w kartach
grafiki.
Nie wiem jaki Ty masz procek ale mój kupiony 3 lata temu jest warty ok 100
pln, czyli ok 20% jego pierwotnej ceny.
Tak więc wyznacznikiem tego czy i ile podkręcasz procesor powinien być
stosunek ilości rzeczywiście potrzebnej mocy do ryzyka jakie to niesie ze
sobą.

T.