Re: Jaki monitor CRT 17'' do 800 zl?

Autor: Artur Czeczko (newart_at_eno.one.pl)
Data: Wed 07 Jan 2004 - 12:55:18 MET

"666" <j666wytnijto_at_op.pl> wrote in message
> Nie warto dyskutować, facet jak przeczyta w instrukcji wzmacniacza, że
przenosi do 60 kHz,
> to będzie w zaparte twierdził, że lepiej słyszy soprany niż na Twoim do 30
kHz,
> chociażby był nawet głuchy jak pień.
> Mnie od 72 Hz w górę już nic nie migocze, może po prostu mam
> w odpowiedniej półkuli po kolei ;-)

Różni ludzie różnie mówią - jednym nie przeszkadza 72Hz, innym
przeszkadza 85Hz. Zależy to też od monitora (na większych jakoś
bardziej widać miganie, w starszych jest wolniej reagujący
luminofor, więc na mniejszych częstotliwościach jest znośnie).
Jak ktoś twierdzi, że 85Hz jest mu za mało i woli 100Hz, to
niech mu tak będzie, ale z częstotliwością nie można przeginać,
bo na wyższych częstotliwościach obraz jest mniej wyraźny.
Ja organoleptycznie stwierdziłem, że najwyraźniejszy obraz jest
jak ustawię 60Hz, tyle że wtedy miganie jest nie do zaakceptowania.

Zresztą jestem w stanie uwierzyć, że na tak małej rozdzielczości
jak 1024x768 nie ma dużej różnicy w ostrości obrazu
między 85Hz a 115Hz, ale _na_pewno_ obraz nie będzie
ostrzejszy w tej wyższej częstotliwości.

Pozdrawiam,
Artur