problem z instalacja systemow na sata

Autor: Krzysztof Batorski (kbatorski_at_inmat.pw.edu.pl)
Data: Wed 07 Jan 2004 - 05:13:46 MET

Mam problem, gdyz nie moge zainstalowac windowsa XP jak i Mandrake 9.1
na 2 dyskach sata zlaczonych w macierz.

Przed pojawieniem sie tychze problemow chcialem zainstalowac na sata
windows 98, windows xp i linucha.
(2 dyski maxtor'a 0,15TB sa na raidzie polaczone w macierz - 0. Raid
jest na plycie Asus A7N8X Deluxe)

Wpierw zanim zabralem sie do instalacji pod win xp, podzielilem dysk na
3 partycje. 2 sa podstawowe - z czego pierwsza fat32 a druga ntfs.
Trzecia partycja byla partycja rozszerzona, w ktorej utworzylem partycje
ntfs pozostawiajac jeszcze 15GB wolnego na linuxa.

Wszystko poszlo bez problemu przy wykorzystaniu zarzadzania dyskami (za
wyjatkiem tego, ze okazalo sie ze partiton magic 7 nie utworzy partycji
powyzej 160GB).

Odlaczylem kabel ata do dysku na ktorym mialem juz zainstalowane systemy
by czasem w ferworze walki nic sie im nie stalo.

Zamierzalem zainstalowac wpierw 98, pozniej xp, a na koncu Mandrake,
gdzie lilo zalatwi sprawe wyboru systemu.
Przystalpilem do instalacji win 98 na partycji podstawowej. Poszlo bez
najmniejszych problemow... wszystko gra, system sie odpala.

Zadowolony z tego faktu przystapilem do instalacji windows xp. No coz
tutaj natrafilem na problem. System nie znal tychze dyskow i poprosil
grzecznie o infa... niestety z powodu braku stacji dyskietek (ktora sie
niedawno spalila) odmowil wspolpracy pomimo ze jest cd z ktorego ten
durny xp moglby bez najmniejszych problemow sobie odczytac potrzebne
sterowniki.

Westchnelem tylko postanowilem zainstalowac mandrake. Ta dystrybucje
linuxa zdziwila mnie nieprzecietnie... wlozylem pierwsza bootowalna
plyte instalacyjna. Pojawilo sie okno powitalne. Enter - rozpoczynam
instalacje. I co? Ekran czarny. Bez najmniejszych oznak zeby sie cos
dzialo. Niczego nie odczytuje z cd. A czy czyta cos z dysku nie wiem,
gdyz diody nie podpiete - na sluch nic nie czyta ;)

Prosze... nie! Blagam was o pomoc... Jak sobie z tym problemem poradzic.
Jak zainstalowac Xp i Mandrake. Moze ktos mi wskaze wyjscie z tej
sytuacji. Moze zna ktos jakas inna dystrybuje linuxa ktora na pewno nie
powiesi sie przy instalacji, gdy podpieta jest macierz dyskowa.

Z uwaga oczekuje odpowiedzi, za ktora bede niezmniernie wdzieczny.