Re: Problem z twardzielem

Autor: strOOs (stroos83-CUT-_at_go2.pl)
Data: Tue 06 Jan 2004 - 21:49:13 MET

"Solar" <solar21(xxx)@poczta.onet.pl> wrote in message
news:btbp5m$2sou$1_at_news.atman.pl...
> Posiadam w pracy archaiczny zestaw: PII 400 na płycie SE440BX-2 oraz 10 Gb
> twardziela. Został dokupiony dysk 40 Gb (podzielony na 2 połówkowe
> partycje), jednak płyta nie obsługuje takich dużych dysków - w biosie go
nie
> ma, jest jednak widoczny pod Win98 SE. Problem polega na tym, że nie można
> włączyć DMA (można zaznaczyć okienko, jednak po restarcie jest odznaczone)

Ach... zacznijmy od poczatku....
Wchodzimy na stronke www.jestem-leniem.tk i wpisujemy SE440BX-2. Na
pierwszym miejscu wyswietla nam sie adres strony ponizej:
http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/se440bx2/
Dalej wynajdujemy BIOSik do naszej plyty, sciagamy go i aktualizujemy. To
powinno pomoc w sprawie rozmiaru dysku - bedzie wtedy pelne 40GB, zamiast 32
(stare plyty nie obslugiwaly standardowo 40GB, bo nie bylo to potrzebne).

Jesli to dalej nie pomaga to mamy problem - wyglada to tak, jakby drugi
kanal byl czesciowo uszkodzony - ja wciaz stawiam na problemy z BIOSem.
http://www.intel.com/support/motherboards/desktop/se440bx2/lk_issues.htm

Sadze, ze to powinno rozwiazac problem.

strOOs