Re: "Podbite" FSB najnowszej płyty głównej Abit AI7 ?

Autor: Mikolaj Tutak (mtutak[at)
Data: Tue 06 Jan 2004 - 21:51:52 MET

> Przecież kwarc zmienia swoje parametry podczas pracy/temp. itp.

No tak ale tej zmian raczej nie zmierzysz programowo...

> Odpal sobie np. CPU-Z i zobacz,

Nie oslabiaj mnie, tak mozesz zobaczyc wplyw roznych czynnikow
(multitasking, przerwania itp) na dokladnosc pomiaru, ale nie na stabilnosc
kwarcu.

> że prawie co 1 sekundę masz inną częsotliwość.
> U mnie się zmienia od 3007.3 - 3007.8 MHz.

No i ze to moze od temperatury itp? Policz sobie ile by mial rozbieznosci
zegarek na dobe przy takich wahaniach.

> Czyli dość dokładny kwarc. Ale każda płyta (nawet ten sam model)
> może się różnić i to dużo.

Wrrrr... ABIT (i inne cfane firmy) zawsze tak ustawial aby lepiej wypadac w
testach. Taki drobny OC o ~1-2% czyli dokladnie tyle ile trzeba aby
wyprzedzic inne plyty na takim samym chipsecie.

--
pozdrawiam
      Mikolaj