Re: Zniknęły partycje po przesunięciu PM

Autor: Piotr K. (pk_at_idf.wywal.pl)
Data: Tue 06 Jan 2004 - 17:24:14 MET

Użytkownik "WDM" <waldek_at_gornet.pl> napisał w wiadomości
> Witam.
> Może ktoś spotkał się z takim problemem. Mam dysk podzielony na partycję
> podstawową i rozszerzoną, w której znajdują się 4 partycje logiczne.
Wykonałem
> następujące czynności programem partition magic 6.0:
> 1. skasowałem ostatnią partycję w dysku rozszerzonym.
> 2. przesunąłem trzy pozostałe po kolei w miejsce zwolnione
> 3. w luce pomiędzy c: i pierwszym logicznym utworzyłem logiczny d:
> 4. założyłem partycję i sformatowałem.
>
> Operacja przebiegła bez błędów. Po restarcie system win'98 jak również dos
> widzi tylko dysk c: i utworzony d: (pusty). Partition Magic widzi
wszystkie
> partycje i mówi że są ok i nawet posiadają dane.
>
> 1. Jeśli te dane faktycznie tam są to jak je odzyskać?
> [...]
Nie bardzo rozumiem. Po kolei...
1. Masz HDD podzielony na 2 partycje: Primary i Ext.
2. Na Ext. masz założone 3 dyski logiczne
3. Kasujesz ostatni dysk log.
4. Przesuwasz w lewo pozostałe logi w partycji Ext. i w wolnym miejscu Ext
tworzysz dysk log? (dobrze), czy też zmniejszasz partycję Ext. do rozmiaru
pozostałych dysków logicznych, a pomiędzy Primary i Ext. tworzysz sobie nowy
dysk? (źle)

---Piotr K.