Re: Jaki monitor CRT 17'' do 800 zl?

Autor: MG (mrusUSUN_TO_at_interia.pl)
Data: Tue 06 Jan 2004 - 13:38:39 MET

Użytkownik "Artur Czeczko" <newart_at_eno.one.pl> napisał w wiadomości

> Podajesz jako oczywiste coś, co nie jest prawdziwe.
> ale nie jest prawdą, że im wyższa częstotliwość, tym wyraźniejszy
> obraz, bo jest akurat na odwrót. Parametry, jakie się zwykle ustawia,
> są kompromisem między miganiem obrazu a nieostrym obrazem.

owszem, jednak to zalezy od jakosci kineskopu i elektroniki czyli od klasy
monitora, jeden model przy danej czestotliwosci bedzie oferowal lepsza
jakosc obrazu, inny - gorsza, uwazam, ze obraz generowany przez Flatrona
F700P jest bardzo dobrej jakosci dla kazdej czestotliwosci

> Nie jest dobrze przeginać ani w jedną, ani w drugą stronę.
> Jeśli pasuje Ci 100Hz, to po co ustawiasz 115Hz? Żeby mieć
> rozmyty obraz?

po pierwsze - obraz dla 115Hz nie jest rozmyty w tym modelu
po drugie - to co podalem w poscie powyzej to *nominalne* parametry pracy
tego monitora i podalem je w celach informacyjnych/porownawczych a nie po
to, zeby kogos przekonywac ze w takich rozdzielczosciach powinien pracowac
po trzecie - *nie* pracuje przy 115Hz, poniewaz w sterowniku ktorego uzywam
nie ma mozliwosci wyboru trybu 1024x768@ 115Hz a nie chce zawracac sobie
glowy power stripem czy innymi programami tego typu po to zeby wyciskac z
monitora te 15Hz wiecej

od roku pracuje w 1024x768@ 100Hz i uwazam, ze obraz jest bardzo dobry,
dodatkowo od czasu do czasu grywam w rozdzielczosci 800x600@ 120Hz i tu
rowniez jakosci obrazu nie moge nic zarzucic

nie jestem ekspertem jesli chodzi o jakosc obrazu na monitorach
komputerowych i nie stwiedzam autorytatywnie, ze ten czy inny model oferuje
najlepsza jakosc obrazu, staram sie jedynie wesprzec pytajacego swoja wiedza
z tego zakresu, oparta glownie na kontakcie z roznymi modelami i ich
subietywnym ich porownaniu

z mojej strony eot

pozdrawiam
morpheus