Odp: Które kolumny 2.1 lepsze?

Autor: Adam (molasar77_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 22:34:50 MET

Użytkownik Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:btc069$49l$1_at_news.onet.pl...

> Jeśli chodzi o mojego SMS-5100, to wydaje mi się, że tutaj nic od
> nowości się nie zmieniło. Cały czas grają chyba tak samo i
> przyznam, że nawet ciekawie. Najważniejsze, że w przeciwieństwie do
> wielu Creative'ów, które mają znajomi, ten zestaw ma też odrobinę
> "środka", a nie tylko piszczącą górę i niski, dudniący bas.

Tu macie mało racji. Dudniący bas jest wytważany przez rodzaj obudowy, a nie
przez rodzaj głośnika bo by wychodziło że w subwooferze musiały by się
znajdować dwa głośniki ( średnio i niskotonowy ) Dla tego też aby taniej
wychodziło wkłada się głośnik niskotonowy i zamyka się go w dość grubej
obudowie aby uzyskać dudniący bas, a żeby uzyskać basy średnie stosuje się
tak zwane tunele ( bassrefleks) aby uzyskać rezonans średnich basów. Poza
tym subwoofer jest stwożony tylko po to aby uzyskać "dudnoicy" bas, do
średnich stosuje się kolumny ze średniotonowymi głośnikami. Proste nie. A
co do gwizdków tozależy czy producent stosuje Piezo czy zwykłe membramowe,
mogą też być z bawełnianą kopułką ( drogie ale jedne z lepszych) . Sorki za
dł. wypowiedź.

Pozdr.
Adam