Re: Jaki kabel ?

Autor: Slawek Owoc (slawek_at_ds13.agh.edu.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 12:50:13 MET

Użytkownik "Carl" <carl72_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
> Mam taki problem. Wymieniam instalację elektryczną w domku jednorodzinym i
> elektryk będzie kuł ściany. Tak sobie pomyslałem że ułożę w tych rowkach
> co kable elektryczne kable do kompa wiadomo aby spiąć kompy w domu w jeden
> LAN. Teraz się tak zastanawiam czy wystarczy skrętka kat.5 czy musi być to
> kabel ekranowany.

generalnie powinna byc ekranowana (ale z tym wiaza sie iodpowiednie gniazda
patchpanele etc) na potzreby domu jendorodzinnego IMHO wystarczy zwykla
skretka kat 5 (ja mam tak zrobione i dziala elegancko)

pomysl moze o wcaignieciu rowniez kabla ekranowanego - moze divx bedziesz
chcail ogladac w innym pokoju albo podlaczyc cos do lepszego sprzetu audio.
Najzwyklejszy kabel (2 zyly w ekranie) u mnie przy 8m dziala rozwniez bez
zarzutu.

skoro juz ciagniesz skretke to i kabel do zasilania sprzetu komputerowego
powinien byc wciagniety razem - w ten spsoob bedziesz mial osobny obwod
gniazdek dla kompuiterow.

itd itp - wszystko zalezy od zasobnksci Twojego portfela.

Pozdrawiam
SLawek