Jaki kabel ?

Autor: Carl (carl72_at_wp.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 10:09:44 MET

Witam,
Mam taki problem. Wymieniam instalację elektryczną w domku jednorodzinym i
elektryk będzie kuł ściany. Tak sobie pomyslałem że ułożę w tych rowkach
co kable elektryczne kable do kompa wiadomo aby spiąć kompy w domu w jeden
LAN. Teraz się tak zastanawiam czy wystarczy skrętka kat.5 czy musi być to
kabel ekranowany.
Pytałem już w 2 różnych żródłach i dostałem 2 różne odpwiedzi.
Podobno wystarczy zwykła skrętka kat. 5 bo sieć energetyczna nie bedzie
siała tak bardzo że ma to jakiś wpływ zasadniczy na działąnie LAN-u. (
sprawy częstotliwości)
W domu bedą podpięte max 4 komputery
Ma ktoś może jakąś większą wiedzę na ten temat?
Z góry dziękuję za odpowiedz.
Carl