Re: Pierścień ferrytowy

Autor: Sniper (sniper10000_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 12:01:03 MET

Użytkownik "Norbert" napisał:

> A uzywanie tego cos daje? Konieczne jest?

Konieczne może nie jest, ale jeśli zależy nam na bezpieczeństwie
płyty głównej i reszty sprzętu, to IMO warto go założyć. Jak
wcześniej pisałem, przez pierścień ferrytowy przeplata się kabelki
prowadzące do przycisku power i reset, itp. Podczas włączenia
zasilania przyciskiem power, może czasami powstać tzw. szpila,
która w ekstremalnym przypadku mogałby uszkodzić płytę główną.
Pierścień ferrytowy ma za zadanie zatrzymać takie zakłócenia. Innym
jego zadaniem jest również minimalizowanie pól elektromagnetycznych
i zakłóceń wysokoczęstotliwościowych przenoszonych przez kable.
Mogą to być zakłócenia pochodzące z fal radiowych oraz wszelkich
komponentów generujących szum o częstotliwościach radiowych, np.
przetworników A/C na kartach muzycznych, tunerach TV, itp.
Pierścienie ferrytowe stosuje się również w sprzęcie audio,
kolumnach głośnikowych, itd. Nowoczesne kable sygnałowe do
podłączania monitorów również mają na obu końcach wbudowane
pierścienie ferrytowe.

Myślę, że więcej na ten temat mógłby powiedzieć jakiś elektronik -
ja niestety nim nie jestem.

> Bo ja jak skladalem zapomnialem o tym szczegole i teraz lezy w
> szufladzie zamast w PC.

Chyba najwyższy czas, żeby go wyjąć i zamontować w obudowie.

--
                        Pozdrawiam, Sniper