Re: podkrecanie - prosze o porade...

Autor: RatSbane (ratsbane_at_o2.pl)
Data: Sat 31 Jan 2004 - 14:51:56 MET

Użytkownik <gizbucha_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> czy moglibyscie napisac jak najlepiej i najbezpieczniej podkrecic
zestaw...

> msi kt6 delta sr
    mam taką samą płytę gł.
    1700+@2.156MHz
> [...]
> radek 9500 (8 potokow 320/650 z radiatorami)
> igloo silent breeze II, dodatkowy wentyl zalmana wypychajacy cieple
powietrze z
> obudowy...
> zasilacz tracer 400W
> dysk maxtor 20 gb ata133
> i pytanie jak podkrecic procka? czy mnoznik czy fsb? czy napiecie
podniesc?
> jaki to ma wplyw na zywotnosc procesora...
> jak poprzestawiac timingi w pamieciach?
> no i jedno z wazniejszych pytan.... co z temp?
> normalnie mam 52 stopni ale na pewno wzrosnie temp (podobno msi zawyza
temp

jako że osobiście mam pamieci 333 wiec duzo nie wyciskam z nich. procek
chodzi na 172,5MHzx12,5. Smiga nawet na 200MHz ale wtedy bardzo ostrozne
ustawienia pamiatek.
Napiecie ustawilem na 1,85v. I chodzi stabilnie, wiec jak tyle "v" u siebie
ustawisz to napewno problemu nie bedzie. Do chlodzenia uzywam 2 wiatrakwo w
obudowie, jeden wdmuchuje, drugi wyciaga powietrze. ten ostatni jest pod
zasilaczem. a pierwszy z przodu. na CPU siedzi CM X-dream (wiec bida, ale
moze wreszcie sprawie sobie Silent Boosta czy jakies Volcano) i przy
najnizszych obrotach tj 3100 temp. w idlu ~53 a przy obciazeniu ~58. Jak
puscilem go na 2,25 MHz przy napieciu 2,0v max temp ~63c.
Wieksza wydajnosc uzyskasz podnoszac wartosc MHz szyny. Polecam poprobowac,
wziac calc. i sobie wyliczyc np. o 100MHz wiecej i podniesc troche napiecie.
A potem coraz wyzej, az sie nie zacznie wieszac czy resetowac - wowczas
powrocic do poprzedniej wartosci. Do testowania stabilnosci 3dmarki czy
innych progsach obciazajacych system np Pi, czy HotCPU. Zawsze jak nie
wstanie, otwierasz obudowe i reset biosa. I od nowa.
a zywotnosc procka - heh jakie ma znaczenie jak za poltora roku i tak
wymienisz na nowa platforme a tu i tak zywotnosc spadnie z 7-8 lat do 2-3.

pzdr.
RatSbane