Celeron czy Pentium III ?

Autor: ra_v ([SPAMwNOSIEmam)
Data: Sat 31 Jan 2004 - 14:27:01 MET

Witam.
Mam tego rodzaju problem:
Moj sprzet stoi na plycie MSI-6119 (chyba BX, jesli sie nie myle).
W tej chwili mam w nim Celerona 333, ale jak odpalam np. OpenOffice czy inne
takie, to czasami mnie to meczy, z reszta co tu mowic - nawet odpalanie
Linuxa graficznie pod taka maszyna wymaga cierpliwosci... Ale do rzeczy.

Chcialbym zwiekszyc wydajnosc mojego sprzetu, a w wypadku bazy jaka posiadam
jedyne co moge zrobic to zmienic procesor. Plyta pozwala (tak przynajmniej
pisza) na procek o max 700MHz. I teraz rodzi sie pytanie:
Moge kupic albo Celerona ~700 (a jako ze takich na Slot1 nie ma to i
przejsciowke) i wydac na to okolo 70 PLN plus jakies 20 na przejsciowke
-->Slot1. Albo ... albo kupic Pentium III na Slot1 za ~200PLN (?).
Jak widac roznica jest rzedu 100PLN - czy wydajnosc Pentium bedzie na tyle
lepsza, aby te 100PLN doplacic?
Czy moze zamiast tego sprzedac plyte z prockiem i kupic cos na AMD ~800. ?

ra_v