Re: Creative 2.1+zintegrowana k. muzyczna???

Autor: Leszek (joe_at_delta.com)
Data: Fri 30 Jan 2004 - 14:38:37 MET

> Dopowiem tylko, ze karta na plycie Gigabyta. No a jakos tam specjalnie
> wyczulony nie jestem na dzwieki. Chcialbym zeby MP3 mialy fajne brzmienie.

Miałem kolejno Gravisa, SoundBlastera AWE 32, SoundBlastera Live 5.1 +
głośniki 4.1 (też SoundBlastera).
Jakiś ruk temu niestety spalił mi się komputer i musiałem nabyć nowy.
Oszczędziłem na karcie dźwiękowej (głośniki ocalały).
Kupiłem między innymi płytę Gigabyta 7VAX.
Pomimo, że nie mam jakiegoś specjalnego słuchu jestem trochę zawiedziony
jakością dzwięku i możliwościami zintegrowanej karty audio.
Największym problemem jest to że, wbudowana karta nie dzieli dźwięku na 4
głośniki o ile nie jest włączony jakiś efekt przestrzenny. W grach nie
stanowi to problemu (tam jest i tak 3D), ale przy muzyce może to być
irytujące. Według mnie nie warto do takiego zestawu kupować głośników 4.1
lub lepszych.
Jakość dzwięku też jest trochę gorsza (może większy poziom szumów?, trudno
mi powiedzieć nie mam wybitnego słuchu),
ale wystarczająca.
No i ostatnia rzecz to śledź z kompletem wyjść. W moim zestawie go nie było,
dokupiłem w serwisie za 20zł. Bez niego korzystanie z mikrofonu i słuchawek
(np. gadanie przez sieć) jest strasznie niewygodne.

Według mnie wybieraj pomiędzy k. wbudowaną + głośniki 2.1, albo karta SB +
4.1.
Ja oszczędzam na Live'a...
TM