Re: kręcenia Bartona

Autor: Kobi (kobi_7_7_7_at_go2.pl)
Data: Fri 30 Jan 2004 - 12:30:16 MET

Użytkownik "Shogun" <d_at_o2.pl> napisał w wiadomości
> Mam pytanie może ktoś z was ma podobny problem. Mój sprzęt to Abit
> nf7-s 2.0(najnowszy bios), Barton 2500+, Kingstony 2x 512 mb 400mgh
> działają w dualu , zasialcz chieftec 420 DF. Mam problem z kręceniem (
> sprawdzam memtestem po zmianach) mogę swobodnie przekręcić
> asynchronicznie barton na 200x11 a pamięć 333 działa stabilnie,
> odwrotnie np 166x12,5 a pamięć 400 wisi po chwili, nawet 166x11 pam
> 400 leży.Generalnie za każdym razem kiedy pamięć na 400 to komp jest
> niestabilny(zmieniałem napięcia do 2.8v)nawet przekładałem pamięci w
> [...]
Przede wszystkim żadne MGH tylko MHz. Widocznie pamięci nie grają zbyt
dobrze w tym dualu. Słyszałem już wiele takich przypadków gdzie pamięć
nie chciała działać jako Dual-DDR przy wyższych częstotliwościach /
wyższym FSB / szybszym procesorze. To wszystko wpływa dosyć znacząco na
przepustowość pamięci i mogą one po prostu tego "nie wytrzymać".
Proponuje sprawdzić po jednej kości. Puścić tego bartona na 200x11 i
pamięci najpierw jedne synchronicznie z normalnymi timingami. Jeśli to
się powiedzie i nie będzie błędów (polecam Prime95 / Memtest86) to można
spokojnie stwierdzić, że w dualu nie będą działać tak szybko i ew.
szukać innych pamięci. Poza tym wykonanie Kingstonów jakoś mnie nie
zachwyca..

Kobi

--
*** Epox 8RDA3I / Duron 800_at_1000MHz 125MHz FSB @ 1.75V ***
** TwinMOS 256MB 333MHz 6-2-2-2 / Chieftec HPC-360-202 ***