Re: Plyta ABIT BE-6 II

Autor: Vituniu (vituniu_at_poczta.fm)
Data: Fri 30 Jan 2004 - 12:25:09 MET

> Witam.
> Mam taka uszkodzona plyte, najpierw sypnal sie dysk twardy, a po
> wymianie twardziela plyta raz widzi raz nie widzi dysku, wywala
> jakies bledy....jak sie juz coz zainstaluje to po restarcie wywala
> blad jakiegos pliku i niebieski ekran, pracuje pod W2000 prof od
> ponad 3 lat.
> Wiem ze lubia siadac na tej plycie kondensatory 6.3V 1500mF, czy to
> moze byc objaw ich zuzycia...???
> Prosze o rade czy warto je przelutowyac czy lepiej dac sobie spokoj
> bo to nie ich wina.
> Prosze o rade zoorientowanych w temacie.

To moze nie byc wina kondensatorow.

Jesli dobrze pamietam, to plyta ta ma dodatkowy kontroler
HighPointa, ktory powoduje BSOD pod Win 2000.

Microsoft rozwiazal problem po swojemu: masz nie korzystac z
kontrolera HP, tylko trzymac sie BX'owego ATA33.

Jest na to jakis myk polegajacy na podmianie dyskow podczas
instalacji. Dokladnie juz nie pamietam. Ale da sie to obejsc.

Inny problem dotyczy rzekomego uszkodzenia pliku
\WINNT\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEMced

Rozwiazanie tego bledu jest tutaj:
http://flashingthenet.com/be6iifaq/win2000install.htm

Tak czy inaczej - po felernym BX133 i tygodniowych bojach z
BE6-II ostatecznie zniechecilem sie do ABit'a.

Pozdrawiam,
Vituniu.