Re: Raid

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.swinka.net.pl)
Data: Thu 29 Jan 2004 - 21:37:40 MET

On 29 Jan 2004 19:44:13 +0100, "wolande" <wolande_at_poczta.onet.pl>
wrote:

> Mam Raid-a 1 na dwóch dyskach podpiętych do kontrolera. Boot -owanie odbywa się
> przez kontroler ( hp smart array 641 ). Pytanie jezeli jeden z dysków siadzie
> to kontroler zabootuje system z drugiego dysku ? Gdzie mozna znalezc

Jeśli to jest normalny sprzętowy kontroler, to tak być powinno -
oczywiście wraz z informacją, że macierz nie jest nadmiarowa.

> przyzwoite materiały opisujace sposób postępowania w razie awarii z Raid 1 ?

W instrukcji obsługi lub w Knowledge Base producenta. Akurat tego
kontrolera nie znam - w kontrolerach Adaptec'a i Intela postępowanie
jest podobne, nie mniej radzę studiować instrukcję.

> Mam jeszcze pytanie odnośnie partycjonowania dysku jak robi się rajda 1 ( moze
> troche lamerski ). Miałem przed zrobieniem raida 1 dysk podzielony na partycje
> program konfiguracyjny wyczyscił te partycje i stworzył jedna podstawowa
> partycje . Czy dysk bedacy w raid 1 moze miec inne partycje ?

Jeśli nadal rozmawiamy o sprzętowym kontrolerze, to najpierw tworzy
się macierz (tak jakby powierzchnię, którą zobaczy program
partycjonujący) a potem zakłada się partycje (zupełnie niezależne od
fizycznej konstrukcji macierzy).

--
Pozdrawiam
  Bartek