ATA RAID i SCSI w jednym stali domku...

Autor: BrunoJ (brunojj_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Thu 29 Jan 2004 - 12:02:46 MET

Witajcie,

Mam problem na razie teoretyczny, ale wkrotce kto wie...
Mam w kompie zewnetrzny kontroler ATA RAID 133, na nim dyski
wszystko chodzi jak trzeba (win2k). Bootowanie poprzez wybor w biosie,
jako "SCSI device", bo tak rozpoznawany jest kontroler raid.
osobne dyski na kontrolerze ATA plyty (linux), bootowanie powybranu
z biosu bezposrednio konkretnego dysku (kombinacja klawiszy przy starcie
umozliwia wybor bez wchodzenia do biosu).
Teraz dolozylem SCSI, na tym bedzie chodzil streamer, ale jak juz jest
to czemu nie jakies CD czy HDD. to prosty sprzet typu dc-310, ale plyta
ma wbudowany symbios, wiec teoretycznie bootowalny. Symbios sie odpala,
sprawdza urzadzenia itp. Nie wiem czy to wazne - odpala sie PRZED
biosem kontrolera ATA/RAID.
Juz widze ze w biosie plyty nie ma dodatkowej pozycji "2nd SCSI device" ;)
Wiec??

Tutaj pytania:
Czy plyta bedzie teraz mogla bootowac tylko z jednego z urzadzen widzianych
jako SCSI? chwilowo dalej bootuje z RAIDa, ale na SCSI nie ma urzadzenia
z ktorego mozna bootowac, wiec na razie nie ma tematu.
Czy moze jest jakas metoda zeby wybrac, z ktorego kontrolera "SCSI" system
ruszy?
Najprosciej wydaje sie zrobienie odpowiednich zmian w LILO.
Ale interesuje mnie czy da sie to wykonac jakos na poziomie sprzetu.
Czy kolejnosc wsadzenia kart PCI ma wplyw na to ktory kontroler bedzie
widzany jako pierwszy?

Wiem , przyklad jest dosc specyficzny, ale w skrocie to sie chyba sprowadza
do dwoch kontrolerow SCSI, a takie konfiguracje bywaja juz czesciej.
Plyta p3b-f, p3, jesli to ma jakies znaczenie.

pozdrawiam
Bruno