Re: PROSZE O porade w spr. karty graf.

Autor: Dariusz Socha (dareksocha_at_onet.pl)
Data: Wed 28 Jan 2004 - 09:52:45 MET

> Witam
> Pare minut temu pisalem o mozliwosciach prockow 1.7 xp i barton ktory
> wybrac.
> Mam tez zapytanie i prosbe o porade tych co maja kontakt z kartami
> graficznymi czy mozna dostac jeszcze w sklepie RADKI 9500 nowe?
> Czytalem ze mozna je odblokowac i wogole ...
> Mam WINFASTA TITANIUM TH (GeForce 2) czy mozecie mi cos polecic dobrego co
> jest wydajniejsze od tej karty a przy okazji dobre. Widzialem obraz kart
ATi
> i NVidii i teraz wolabym miec karte ATI w swoim komputerze tylko jaka i w
> miare nie super droga. Nie widzialem kart 9100 co sa dobre w sklepie ktory
> mam zamiar kupic.
> Widzialem natomist 9000 Pro 64 Mb, 9200 w roznych opcjach nawet z 256RAM
no
> i z szyna 128bit do pamieci,radki 9600 PRO,SE,XT oraz normalne 9600 rozne
> oraz wyzsze modele, ktory model mozecie doradzic ??/
> Slyszalem ze wydajnosc 9200 wypasiona jest zblizona z mozliwoscia pomiedzy
> 9000 a 9000 pro czy warto to kupic?

To zalezy od tego ile mozesz kasy na to przeznaczyc. Odradzam wogle karty
nvidii - a wiec tylko ati. Jak masz obecnie GF2titanium to po zmianie nawet
i na 9200 64mb (128bit) odczujesz skok ponad dwukrotny.
Ja mam Gigabyte 9000pro 64mb (3,6ns, 128bit) i w 3dmarku2001se na p4 2,4ht
2x256mb ddr 400mhz - 8500 punktow. A na p3 1200 i 512mb sdr 133mhz mialem
5900. A wiec 40% skok wydajnosci po zmianie samego procka plyty i pamieci.
Gdybym mial do 400zł to bym kupil R9200 Saphire z 64mb 128bit z radiatorem.
Bo z tym chipsetem nie ma co kupowac kart 128mb - to nie przynosi zadnej
wydajnosci. Natomiast gdybym mial wiecej kasy to bym sie zastnowil nad
ktoras z wersji 9600 tylko ze tam juz jest czasem jest wentylator (pewnie
slizgowy) ktory zaczne Ci buczec.... wiec polecam szukac wersji z
radiatorami albo samemu potem zmienic na radiator.
Radeon 9200 jest troche wolniejszy od 9000pro ale jest szybszy niz 9000. Np
w 3dmarku 2001 na R9000pro jest 8500punktow a na R92000 7700punktow. Co do
jakosci nie wiem jak to jest bo nie widzialem na oczy.