Re: Jaki monitor LCD 19 cali polecacie ???

Autor: dadarek1_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 28 Jan 2004 - 00:44:58 MET

> Witam
>
> Stoje przed wyborem kupna monitora LCD 19 "  (głównie ze względów
> "zdrowotnych"). Interesuje mnie wyłacznie 19 cali (wieksze są dla mnie zbyt
> drogie, mniejsze - za małe!).
>
> Wybrałem wstępnie 3 modele (z sklep.komputronik.pl)
>
> miro TD490 1280x1024 75 Hz, kontrast 700:1 jasnosc 250 czas reakcji 25 ms
> TCO'99 - 3300 zł.
> Sony  S93B1280x1024 75 Hz, kontrast 500:1 jasnosc 250 czas reakcji 16 ms
> TCO'2003 - 3800 zł
> Sony  X93B1280x1024 75 Hz, kontrast 600:1 jasnosc 300 czas reakcji 25 ms
> [...]
jest bardzo fajnie to opisane, niestety po niemiecku, nie angielsku)))Sonego
nie widzialem, nic nie powiem, Miro kiedys mialem okazje obejrzec w sklepie,
dosc fajny obraz, podobnie fajnie sie prezentowal Samsung 192T. Porownujac
monitory z matrycą MVA i TN (IPS nie ogladalem), moge powiedziec, ze te z MVA
do worda, tekstu, internetu jak dla mnie sa lepsze.Te zas z matryca TN maja
szybszy czas reakcji, lepsze do gier, ale u mnie wzrok sie meczyl, i sie
takiego pozbylem z ulgą.Wazna rzecz, o ktorej czasem ktos tu wspomni to to, by
mozna bylo zmniejszyc jasnosc monitora, by nie bolaly oczy, ja swoj
zmniejszalem maxymalnie a i tak, zbyt jasno swecil.Bazujac na licznych opiniach
niemieckich z prad.de polecaja nastepujace:NEC1980x, Belinea 101920, IIyama
4821,Eizo 767, o Samsungach zas wypowiadaja sie niezbyt pochlebnie (jakosc i
serwis) .Poczytaj sam, bedzisz mial lepsze rozeznanie.Pozdrawiam.