Re: lg flatron 100hz tv + gf2 mx400 64mb

Autor: Tomasz Jurgieleiwcz (tom_at_a3.pl)
Data: Sun 04 Jan 2004 - 13:52:16 MET

>witam pisalem niejednokrotnie do serwisu lg jak w polsce tak i na ziemi :) i
>nie bylo mi dane uzyskac odpowiedzi wiec pytam was mili ludzie czy jakosc
>obrazu na tv 100 hz moze byc idealna jak na monitorach?

Zdecydowanie nie.

To że TV jest "stuhercowy" świadczy tylko o pracy bez przeplotu. Daje
to bardziej stabilny obraz niż na "zwykłych" telewizorach.

Czynnikiem decydującym dlaczego obraz na TV jest gorszy niż na
monitorze jest maksymalna rozdzielczość telewizora, która jest
kilkukrotnie mniejsza niż nawet słabych monitorów. Ilość linii
poziomych możliwych do wyświetlenia przez normalny TV to około 300
(TV), 400 (SVHS).

Dodatkowo precyzja ogniskowania w TV jest dużo gorsza. Błędy te nie są
widoczne na obrazie TV, który ogląda się z 3-4m. Monitory, jako że
wyświetlają okienka, linie, małe czcionki i inne detale, są
skonstruowane o niebo bardziej doskonale. Pomiary błędu ognskowania
wykonuje się w dziesiątych a nawet setnych części milimetra. Jeśli
całkowity wynosi 0,3mm to już jest duzy, 0,2mm uznaje się jako normę.
W telewizorze natomiast na oko może być i 1mm i zbytnio tego nie
widać.

--
Tom
quality is visible