wd1200jb bad sektor

Autor: slash_at_nie-spamuj.pl
Data: Mon 26 Jan 2004 - 08:42:31 MET

Czesc

Wczoraj zauwazylem na dysku wd1200jb ze pojawil sie bad sektor - niestety.
Program EZ-smart na razie nie alarmuje zadnym komunikatem o tym ze dysk w
najblizszym czasie poleci - zazwyczaj ikonka ez-smarta mrugala zdaje sie
na czerwono. Teraz dostaje tylko komunikat w error logs - "error data
multi read" i "error dma read". Przy sprawdzaniu powierzchni dysku jest
zaznaczony bad sektor - zarowno scandisk jak i norton disk doctor
zatrzymuja sie na dluzsza chwile na tym sektorze. Probowalem
przeformatowac dysk z poziomu dos prompt-a - bad sektora nie zaznaczyl,
ale znowu mi go scandisk zaznaczyl przy sprawdzaniu powierzchni dysku.
Dysk jest na gwarancji jeszcze - na szczescie. Czy cos takiego kwalifikuje
sie to reklamacji w ramach gwarancji? Czy jest taka mozliwosc ze zanim
oddam go do sklepu - a oni do serwisu - czy moge dostac z tego sklepu inny
dysk zeby sobie te dane przekopiowac? Bo chodzi o to ze sa tam rozne
wazne dane, a nie usmiecha mi sie zeby ktokolwiek mial do nich dostep.
Mial ktos juz doswiadczenia jakies z reklamowaniem tak duzego dysku? Jak
dlugo ew. czeka sie na wymiane?

slash