Re: ekonomiczne zestawy komputerowe w dniu 2004.01.03

Autor: Radek z Wrocławia (radsam_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 03 Jan 2004 - 23:46:33 MET

> [...]
> tego wina i offica 20GB starczy. CDRW? Dla sekretarki??? W zasadzie to
> i CD mozna wywalic - system mozna instalowac z RIS serwera po sieci.
> Jesli jednak komp bedzie w malym biurze lub stal samotnie wmieszkaniu
> to oczywiscie CDRW moze byc uzasadnione jako tanie narzedzie do
> robienia backupu. Glosniki? Tez sekretarce/ksiegowej zbyteczne ;O) Na
> klawiature bym az tak nie zalowal - w biurze moze sie przydac tym
> bardzieje jesli uzytkownik szybko i duzo pisze. Do takiego konfigu
> moznaby sie pokusic o jakas mala obudowe (tracer tez chyba taka ma w

zestaw to unifikacja wymienionych przez ciebie wariantów
co do dysku to są tak tanie, że szkoda nie kupić na zapas GB'ów
głośniki "3D" za 40 zł to nie tak dużo, a przydatna jednak rzecz,
poza tym może ktoś zechce ten komputer do domu w zastosowaniach
edukacyjnych...

> Aaaaa teraz widze ze nie Winda :-) Nie wiem jak ten Aurox bedzie z
> tymi 128MB smigal (tak sobie?) jednak i tak postawilbym na 256MB.

gdybym miał ze 100zł więcej to by było 256 MB,
ale pamięć wirtualna (swap) na dysku też wystarcza...

> [...]
> meczyc, a myszy zabijam pasjami - te markowe znacznie dluzej stawiaja
> opor ;-). Wentyl: w obu przypadkach pomyslalbym o Arcticu - jest
> wystarczajaco wydajny i cichy. Na koniec plyta glowna: niewatpliwie
> ECS do orlow nie nalezy jednak jesli jej wyposazenie odpowiada
> odbiorcy i nie planuje on w przyszlosci zadnej zabawy w podkrecanie
> itp to wystarczy. Pamietac nalezy jednak ze aby z tego Bartona
> wycisnac wszystkie soki wypadaloby sprawic sobie cos lepszego - na
> chipsecie Nvidii. Dodatkowym plusem moze byc tu zazwyczaj swietny

co do grania to zależy jakiego:
1) w rozdzielczości 1024x768x16bit lub 800x600x32bit większość gier pójdzie
bez problemu
2) dodatek "ultima" na karcie graficznej oznacza coś pośredniego między
gołym FX5200 a FX5600
3) ATHLON XP 2500+ 333MHz (BARTON) to jednak nie bez znaczenia dla "gierek"

co do myszy to firmowa A4Tech

> Sie zastanawiam czy nie padlem ofiara rekamowego spamu?

na przyszłość postaram się nie podawać źródła informacji o cenach
podzespołów....

> Pozdro
> GLide

w przyszłym tygodniu postaram się uaktualnić zestawy i prześle je znowu na
forum,
szczerze mówiąc lubię taką zabawę i średnio raz na dwa tygodnie
już od ponad roku projektuje na własne potrzeby takie zestawienia

Dzięki
Radek