Re: klopoty z wydajnoscia kompa - obciazenie przez IDE i LAN

Autor: Vykeer (vark_at_o2.pl)
Data: Sat 03 Jan 2004 - 14:29:47 MET

Użytkownik "BartekK" <sibi_at_terror.org.pl> napisał w wiadomości

> nie uzywam zadnego firewala, jest jedna karta sieciowa (wsadzalem
> compaq=intel txpro, oraz realteca do testow). Na intelu transfer utrzymuje
> sie rowno (wszystko sprawdzam windowsowym miernikiem) a na realtecu skacze
> +/- 3MBs - ale wartosc srednia jest podobna, wiec nie tu wina

W systemach win9x oraz me problemy te występują praktycznie w każdej
konfiguracji. Dlaczego? Nie są one przystosowane do pracy w szybkich
sieciach, nie jest zoptymalizowany stos TCP/IP.
Sensownym rozwiązaniem WinXP. Tam takie problemy nie powinny mieć miejsca..

P.S. U mojego kolegi sprawdzaliśmy to dwa dni temu. Ma Athlona XP 1600+ i
256MB RAM. Jak przesyłaliśmy coś między dwoma komputerami, jeden miał 98SE i
tutaj system działał bardzo niestabilnie.. dokładnie jak opisałeś, wskaźnik
myszki się blokował, explorer chodził gorzej niż strasznie, a o komforcie
pracy można było tylko pomarzyć. W WinXP procesor był tylko lekko obciążony
i wszystko działało OK.

Pozdr, Vykeer