Re: poskładać ???

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sat 03 Jan 2004 - 02:26:20 MET

jarek wrote:

> Właśnie wysiadł mi mój stary komputerek i nic dziwnego to jeszcze P150.

tak?? a ja uzywam codziennie P100 jako brame do internetu i podejrzewam,
ze pelno bram w malych sieciach domowych w *pl dziala na procesorach
klasy 486;

> Ponieważ musiałem odłożyć zakup nowego kompa (pieniążki zainwestować musiałem w
> wmianę okien)a potrzebuję kompa do pracy pomyślałem, że jest okazja by się
> czegoś nauczyć i poskładać kompa samemu (dumnie brzmi ale oczywiście z pomocą

komputer sie sklada wlasnie z podzespolow; generalnie przestan mysle o
komputerze jako o pudle, tylko zacznij myslec o nim jako o zbiorze
wspolpracujacych podzespolow;

oczywiscie komputery tzw "markowe" sprawiaja zwykle wrazenie pracujacych
szybciej, ale to jest niewielka roznica /mam na mysli firmowki typu
DELL, gdzie jest wlasna plyta glowna/;

> Szanownych Internautów). Tym bardziej, że mam 20 gigowy dysk (dla mnie
> wystarczający) nowy cd rom, obudowę ATX z zasilaczem. Na Allegro jest mnóstwo
> podzespołów. Myślałem o procesorze ok 800 Mhz (plus\minus). I tu moja prośba.

czyli interesuje cie komp, ktory byl na topie przed dobrych kilku laty;
to dobrze, bo masz pelno informacji w archiwum - przede wszystkim o
kompatybilnosci;

archiwum :D http://groups.google.com/advanced_group_search

> może ktoś byłby tak dobry i podsunął pomysł i kilka cennych uwag na temat
> prostej konfiguracji kompa. Z góry dziękuję.

napisz jeszcze do czego uzywasz tego komputera; chodzi o to, czy polozyc
nacisk na wiecej RAM, czy moze na szybszy procesor;

no skoro decydujesz sie juz na ~800MHz to ladnie by wygladaj Duron;
problem w tym, ze durony krecace sie to bardzo rzadki gatunek; trudno
trafic na sprawny egzemplarz - po prostu pelno ludzi moze probowac
sprzedac ci uszkodzone procesory;

przede wszystkim interesuje cie wybranie zespolu: mobo + procesor + ram;
reszta to tylko malo znaczace dodatki;

przeszukaj dokladnie archiwum, bo podobne tematy przewijaly sie
ostatnio;

pzdrv;
adas;