Re: Łaczny hałas wentylatorów itd.

Autor: Cyprys (cyprys_at_gisz.net.pl)
Data: Fri 02 Jan 2004 - 22:56:54 MET

> Dla natezenia 20dB:
> b2 = 10*log 2 + 20
> b2 = 23dB
>
> Dla 30:
> b2 = 10*log 2 + 30
> b2 = 33dB
>
> Wniosek: Dolozenie drugiego takiego samego wiatraczka zawsze spowoduje
> wzrost o 3dB, niezaleznie od glosnosci wiatraczkow.
>
> A teraz pytanie, zeby troche zamieszac: Ile trzeba dolozyc wiatraczkow
12dB,
> zeby slyszany przez Ciebe halas wzrosl 2-krotnie?

hihi ja mam luz od szkoły bo teraz święta :P no ale coś tam se policzyłem
wyszło mi 1000 ale to pewnie źle :P

pozatym wszytskie twoje przykłądy odnoszą się do przypadków dwóch takich
samych wentylatorów a co zrobić jak jeden ma 30dB a drugi 40dB. Jak obliczyć
n i która liczba będzie b1.

Pozdrawiam
Cyprys