Re: Watpliwosci co do zasilacza

Autor: MarKol (markol4_at_wp.pl)
Data: Fri 02 Jan 2004 - 09:15:26 MET

Hej!
Użytkownik "trzmiel" <NOSPAMtrzmiel_at_interia.pl> napisał w wiadomości
> In news:bsrid3$g19$1_at_atlantis.news.tpi.pl,
> Bogdan S <bogdan_at_losthope.com.pl> typed:
>
> moze poczytaj sobie test zasilaczy:
> http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003_2/strona-1.html
> mocniejsze konfiguracje nowych komputerow nie pracuja poprawnie na slabych
> zasilaczach, sam przekonalem sie o tym wielokrotnie i zawsze odradzam
> znajomym oszczedzanie na zasilaczu.

Oooo wlasnie, fajnie ze to podales!
Dla mnie z tych tabelek to wynika jednoznacznie ze te tanie zasilacze sa ok.
Co z tego ze Codegen 400 przy pelnym obciazeniu nie trzyma napiecia 5V? Dla
mnie tylko tyle ze przy 350 bedzie ok. (prawde mowiac to szkoda ze w tym
tescie nie wyznaczono rzeczywistych mocy oferowanych przez zasilacze, a
sprawdzono tylko wartosci graniczne) Ja np. kupujac tani zasilacz zdaje
sobie sprawe z tego, ze ma on troche mniejsza moc (np. 380 czy 350 i raczej
nie mniejsza, to samo z obciazalnoscia poszczegolnych napiec) i wiem ze
jesli rzeczywisty pobor mocy komputera bedzie zblizal sie do okolo 0.85
deklarowanej mocy zasilacza to nalezy pomyslec o jego wymianie.

W zasadzie zgadzam sie z opinia Bogdana S.

To ze zasilacz sobie nie radzi gdy jakis Haxior z pcp wlozy sobie do
komputera najnowszy procek i podkreci go, najnowsza grafike i rowniez ja
podkreci, 6 lub wiecej dyskow twardych, ze 2 nagrywarki, zajmnie wszystkie
sloty PCI i podlaczy tyle ile sie da do USB to ciezko sie dziwic. Ale sa to
przypadki skrajne ale i najglosniej krzyczace.

Raczej bez paniki i demonizowania. Codegeny sa tez dla ludzi (moze ni dla
wszystkich :-) )

Pozdrawiam,

--
Marek Kolacz