Re: Łączny hałas wentylatorów itd.

Autor: KILER (przytom_at_poczta.fm)
Data: Fri 02 Jan 2004 - 01:53:02 MET

Użytkownik Cyprys o adresie cyprys_at_gisz.net.pl śmiał twierdzić, że
> Witajcie
> Otóż mam pytanie to raczej z fizyki jak obliczyć łączny hałas generowany
> przez kilka wentylatorów. Dla przykłądu jaki hałas bedzie jesli załączymy
> dwa wentylatory z których każdy daje 12dB.

Ciężko powiedzieć, ponieważ decybel jest jednostką logarytmiczną natężenia
(ciśnienia) akustycznego a zatem nie oznacza to że dwa wentylatory będą
dawały równo dwa razy więcej hałasu co jeden (obrazowo: 2 x 12db jest różne
od 24db)
Albo inaczej - większy hałas nie musi oznaczać większego natężenia
akustycznego

Mam nadzieje że mi się z czymś inny nie pomyliło ;-)

--
* - Pozdrawiam KILER - *
GG 1036223