Re: Łączny hałas wentylatorów itd.

Autor: amfi (amfi1an_tysp_am_at_interia.pl)
Data: Fri 02 Jan 2004 - 13:10:16 MET

"Cyprys" <cyprys_at_gisz.net.pl> wrote in message
> Witajcie
>
> Otóż mam pytanie to raczej z fizyki jak obliczyć łączny hałas generowany
> przez kilka wentylatorów. Dla przykłądu jaki hałas bedzie jesli załączymy
> dwa wentylatory z których każdy daje 12dB.

Dawno dawno temu liczyło się takie rzeczy, spróbuj znaleźć jakąś literaturę
z fizyki dla szkoły średniej.
Oczywiście, że "hałas" dwóch urządzeń po 12 dB nie będzie równy 24dB. Jak
policzyć - nie pamiętam, na oko to niewiele więcej niż 12 db (13-15).

PS. Jak się dokopię przypadkiem do wzorów to napiszę

pozdrawiam

Amfi