RAID, a zawartość HDD

Autor: Grześ (gklimec_at_no-spam_wp.pl)
Data: Thu 01 Jan 2004 - 17:00:40 MET

Witam:)
Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku 2004!

Mam 120 GB hdd, Seagate ST3120026A, obecnie w wiekszości zapełniony
danymi ;-) Kupiłem sobie nowy identyczny hdd. Jesli teraz będę chciał
zainstalować te dwa dyski i ustawić macierz RAID -mirroring - to czy
wystarczy podłączyć te dyski do płyty gł. z RAIDem, a BIOS zajmie się
automatycznie przekopiowaniem zawartości jednego dysku na drugi (może
ewentualnie trzeba wybrać odpowiednią opcję), czy też konieczne jest
użycie programu do klonowania dysku/partycji, jak np.Norton
Ghost,DriveImage czy BootItNG, a dopiero potem można je połączyć w RAID
? Jeżeli chodzi o konkretną płytę gł., to interesuje mnie Asus,
A7V600, A7N8X/Deluxe, albo ewentualnie A7V333RUF, ale chętnie dowiem
sie, jak się przedstawia sytuacja na innych płytach gł. Z RAIDem.
Zwłaszcza że z tego co wyczytałem na stronie Asusa, pisza o obsłudze
RAIDa 0/1 w odniesieniu do kontrolera SATA, zwykłe ATA jest
"przemilczane" - nie wiem zatem, czy w A7V600 czy A7N8XDeluxe da sie
podpiąć dwa dyski IDE na RAIDzie...

Pozdrawiam
Grześ